|
Rysualny Hipodrom Hipodrom dla koni rysunkowych |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NojNojka
Stały bywalec
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:33, 25 Sie 2008 Temat postu: Co to trail |
|
|
1. W tej dyscyplinie oceniany jest przejazd konia przez przeszkody ułożone na arenie ze szczególnym
zwróceniem uwagi na styl przejazdu, reagowanie na pomoce jeźdźca, oraz jakość ruchu. Punkty dodatnie będą
przyznawane za przejazdy ze stylem i z odpowiednią prędkością, pod warunkiem że poprawność jest
zachowana. Punkty dodatnie powinny być przyznawane koniom które zwracają uwagę na pokonywane
przeszkody, są w stanie wybrać własną drogę przez tor przeszkód tam gdzie jest to możliwe oraz chętnie
odpowiadają na wskazówki jeźdźca przy trudniejszych przeszkodach.
2. Punkty karne przyznaje się za wszelkie zbędne opóźnienia przy podchodzeniu do i pokonywaniu przeszkód.
Koń wyglądający nienaturalnie podczas pokonywania przeszkód także powinien otrzymać punkty karne.
3. Tor musi być ułożony tak aby każdy koń mógł być zaprezentowany pomiędzy przeszkodami w
trzech chodach (stęp, kłus, galop), których jakość, tempo i rytm powinny być brane pod uwagę przy ocenie
poszczególnych manewrów. Rodzaj chodu pomiędzy przeszkodami zależy od decyzji sędziego.
4. Punktacja jest przyznawana od 0 do nieskończoności, przy czym zawodnik wjeżdża na arenę z pulą 70
punktów, od której dodawane lub odejmowane są kolejne punkty. Przyznaje się oceny stopniowane co 1/2 punktu
za poszczególne przeszkody, przy czym minimum to - 1 1/2; punktu a maksimum to + 1 1/2 punktu; - 1 1/2
wyjątkowo słaby, - 1 bardzo słaby, - ½ słaby, 0 poprawny, + ½ dobry, + 1 bardzo dobry, + 1 1/2 wyjątkowo
dobry. Oceny za poszczególne przeszkody są przyznawane niezależnie od punktów karnych.
5. Punkty karne są przyznawane za następujące błędy:
5.1. Punktacja zerowa:
5.1.1. Użycie więcej niż jednego palca pomiędzy wodzami.
5.1.2. Użycie obu rąk lub zmiana ręki prowadzącej w trakcie przejazdu jeśli koń prowadzony jest na
wędzidle z czankami (dozwolona jest zmiana ręki jedynie na przeszkodach tego wymagających
np. bramka).*
5.1.3. Przejazd przez przeszkody w kolejności innej niż opisana w schemacie.
5.1.4. Całkowite ominięcie przeszkody.
5.1.5. Awaria sprzętu powodująca opóźnienie ukończenia przejazdu.
5.1.6. Użycie którejkolwiek ręki w celu obniżenia głowy konia, lub użycie wolnej ręki w celu ukarania
lub nagrodzenia konia.
5.1.7. Upadek konia lub jeźdźca.
5.1.8. Wejście, wyjście, lub przejście przeszkody z niewłaściwej strony lub w niewłaściwym kierunku.
5.1.9. Jazda pomiędzy przeszkodami lub wewnątrz przeszkód po torze innym niż opisany w schemacie.
5.1.10. Przejechanie przeszkody w sposób inny niż opisany w schemacie.
5.1.11. Wyjazd poza granice toru oznaczone markerami.
5.1.12. Trzecia odmowa.
5.2. 1/2 punktu karnego:
5.2.1. Każde dotknięcie drąga, markera lub innej przeszkody.
5.3. 1 punkt karny:
5.3.1. Każde uderzenie w lub nastąpienie na drąg, marker lub przeszkodę.
5.3.2. Przerwanie chodu w stępie lub kłusie na dwa kroki lub mniej.
5.3.3. Obydwie przednie lub tylne nogi w przerwie między przeszkodami przeznaczonej na jeden krok.
5.3.4. Przeskoczenie lub pominięcie miejsc w które koń powinien wejść.
5.3.5. Roztrącenie drągów podczas galopu przez drągi.
5.4. 3 punkty karne:
5.4.1. Przerwanie chodu w stępie lub kłusie na ponad dwa kroki.
5.4.2. Galop ze złej nogi lub przerwanie galopu (z wyjątkiem korekty nogi w galopie)
5.4.3. Strącenie podniesionego drąga, markera, beczki, rośliny stanowiącej przeszkodę, lub znaczące
uszkodzenie ułożonej przeszkody.
5.5. 3 do 5 punktów karnych (zależnie od stopnia przewinienia):
5.5.1. Wyjście poza ograniczenia przeszkody, upadek z lub zeskoczenie z przeszkody (cofanie, mostek,
side pass**, skrzynia, skrzynia z wodą).
5.6. 5 punktów karnych:
5.6.1. Upuszczenie przedmiotu który należało przenieść z miejsca na miejsce podczas przejazdu.
5.6.2. Pierwsza odmowa, lub próba ominięcia/ ucieczki od przeszkody poprzez cofanie się o więcej niż
2 kroki.
5.6.3. Puszczenie bramki.
5.7. 5 punktów karnych (plus zawodnik nie może być klasyfikowany powyżej innego zawodnika który
przejedzie tor poprawnie):
5.7.1. Znarowienie się konia lub ewidentne nieposłuszeństwo.
5.7.2. Niezaprezentowanie galopu z właściwej nogi lub niezaprezentowanie wymaganego schematem
chodu.
5.7.3. Nieukończenie przeszkody.
5.7.4. Wyjazd poza granice toru wyznaczoną markerami.
5.7.5. Druga odmowa, lub próba ominięcia/ ucieczki od przeszkody poprzez cofanie się o więcej niż 2
kroki.
6. Podczas układania toru należy pamiętać że nie ma on na celu zastawienia na konia pułapki lub
wyeliminowanie poprzez zbudowanie zbyt trudnej przeszkody. Mierzenia
odległości pomiędzy przeszkodami dokonuje się od jednego wewnętrznego brzegu przeszkody do drugiego. Koń
musi mieć wystarczająco dużo miejsca na kłus (przynajmniej 9 metrów) i galop (przynajmniej 15 metrów) tak aby sędziowie mogli ocenić te chody.
7. Należy użyć przynajmniej sześciu przeszkód, trzy z nich muszą być z obowiązkowej listy przeszkód,
pozostałe trzy z listy przeszkód dowolnych.
8. Przeszkody obowiązkowe:
8.1. Otwarcie, przejście przez i zamknięcie bramki. (Puszczenie bramki jest karane punktami ujemnymi.)
Należy użyć bramki która nie będzie stanowiła zagrożenia dla konia lub jeźdźca.
8.2. Przejazd przez przynajmniej 4 drągi. Mogą być one ułożone w prostej linii, w łuk, zygzak lub
podniesione. Należy zmierzyć odległość pomiędzy drągami w punkcie w którym koń będzie je
przekraczał. Drągi do kłusa i galopu nie mogą być podniesione na zawodach dla początkujących.
Wszystkie elementy podniesione muszą być umieszczone na wspornikach które zapobiegają stoczeniu
się tych elementów. Wysokość powinna być mierzona od ziemi do góry danego elementu. Następujące
odległości lub ich wielokrotność powinny być pomiędzy drągami do stępa, kłusa, i galopu:
8.2.1. Drągi do stępa – odstęp od 40 do 60 cm, mogą być podniesione na wysokość do 30 cm. Drągi
podniesione powinny być oddalone od siebie o przynajmniej 55 cm.
8.2.2. Drągi do kłusa – odstęp od 90 do 105 cm oraz mogą być podniesione na wysokość do 20 cm.
8.2.3. Drągi do galopu – odstęp od 1,8 do 2,1 m lub wielokrotność tej odległości, mogą być podniesione
na wysokość do 20 cm.
8.3. Cofanie. Przeszkody do cofania muszą być ustawione w odległości co najmniej 70 cm od siebie. Jeśli
są podniesione to ta odległość musi być przynajmniej 75 cm. Zawodnicy nie mogą być poproszeni o
cofanie pomiędzy elementami zamocowanymi na stałe np. metalowymi prętami.
8.3.1. Cofanie dookoła przynajmniej 3 markerów.
8.3.2. Cofanie po literze L, V, U, po linii prostej. Przeszkoda może być podniesiona do wysokości nie
więcej niż 60 cm.
9. Przeszkody dowolne:
9.1. Woda (rów lub mały staw). Zakaz używania metalowych lub śliskich pojemników.
9.2. Przeszkody ułożone w serpentynę do stępa lub kłusa. Odległość minimum 1,8 m do kłusa.
9.3. Przenoszenie przedmiotów z jednej części areny do innej. (Można używać jedynie takich przedmiotów
których przenoszenie jest prawdopodobne podczas jazdy w terenie).
9.4. Przejazd przez drewniany mostek. (Sugerowana minimalna szerokość to 90 cm, długość to 1,8 m).
Mostek powinien być mocny, bezpieczny oraz przejeżdżany wyłącznie stępem.
9.5. Założenie i zdjęcie płaszcza.
9.6. Wyjęcie i włożenie materiałów ze skrzynki pocztowej.
9.7. Side pass (można podnieść przeszkodę do wysokości maksymalnie 30 cm)
9.8. Przeszkoda składająca się z czterech drągów każdy 1,5 do 2 m długi, ułożone w kwadrat. Każdy
zawodnik musi wjechać do środka kwadratu z wyznaczonej strony. Kiedy wszystkie cztery nogi konia
znajdują się wewnątrz kwadratu zawodnik musi wykonać obrót zgodnie ze schematem.
9.9. Wszelkie inne bezpieczne przeszkody które można spodziewać się spotkać podczas jazdy w terenie.
Przeszkody te muszą być zatwierdzone przez sędziego.
9.10. Kombinacja dwóch lub więcej przeszkód jest dopuszczalna.
10. Niedozwolone przeszkody:
10.1. Opony.
10.2. Zwierzęta.
10.3. Pułapki.
10.4. Rury PVC.
10.5. Zsiadanie z konia.
10.6. Skoki.
10.7. Huśtające się lub ruszające się mostki.
10.8. Pojemniki z wodą w których pływają lub ruszają się jakieś elementy.
10.9. Płomienie, suchy lód, gaśnice, etc.
10.10. Drągi podniesione i oparte na przedmiotach z których mogą się one stoczyć.
* Można używać obu rąk jeśli koń prowadzony jest na hackamore, bosalu lub wędzidle typu snaffle bit.
**Side-pass jest ćwiczeniem rozluźniająco-rozciągającym gdzie koń porusza się w kierunku bocznym przekraczając zewnętrznymi kończynami przed wewnętrznymi. Ćwiczenie to nie tylko wykonuje się nad drągiem ale również jako element treningu gimnastycznego konia, np. w kombinacji z innymi elementami ćwiczeń.
tekst: Biuro PLWiR
z : [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez NojNojka dnia Czw 18:07, 04 Wrz 2008, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Suey
Zawodowa uczestniczka
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z allegro
|
Wysłany: Czw 15:13, 04 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
A nie "trail"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NojNojka
Stały bywalec
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:07, 04 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Ah, rzeczywiście xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|